Oltiin useempi viikko takaperin tokokokeessa, jossa ikävä kyllä pelkäämäni asia sattui.. Paikallamakuun pysyi, vaikka viereinen koira haistellen meni ohjaajan luo, tässä kohtaa jo nyki. Hihnassa seuraaminen 9, vapaana karkasi täyskäännöksestä koirayleisöön rähinöimään. Pysähtyi lopulta komennukseen.. Onneksi piti vain ääntä ei vahinkoja ja pahaa muistoa näille kanssakoirille ei sattunut. SEN jälkeen ei sitten pariin päivään napannut. Eiste yhtään! Saas nyt nähdä koska seuraavan kerran olen niin varma että kokeeseen uskaltaudun, tai sitten Leevin kanssa toista kertaa ei tule. Eipä Lepaa varmaan ainakaan haittaa vaikka vaan reenattais "ilman tavotteita" Tukittu

No... Minkä sitä itselleen mahtaa taisi se mun reenipaussi todella sen kolme päivää kestää ja sit painuttiin jäljelle, hakumetsässäkin oltiin Koivumäen kisaradalla. Olis se hieno saada ylökillekin oma rata!

Ikaalisissa oli Pia Pursiainen kouluttamassa Haukkuapilalta. Leevin kanssa noutoa ja seuraamista. Noh perusongelmat. Leevin mielestö mun pitäis tehdä kivoja temppuja, jotta saisin palkaksi kapulan Huuto OOH se on raivostuttava. Esteen takana kuunteli lisäohjeistiksia ja katseli mihin ilmaannun. Tehtiin niin, että mä olin hiljaa ja Pia taputti estettä ja onnistuihan se sitten.. Tosi kiva ja jälleen hyödyllinen päivä!

Nokian hallilla käytiin viime tiistaina, olikin hyvää reeniä kun Leevin mielestä vaaralliset agiäänet tulivat pressun takaa ja koiria meni ovesta edestakaisin. Uskomattomasti Leevi pysyi keskittymään kaikesta huolimatta (siis jälleen Leevin tavalla keskittymään). Seuraamista, jossa kontakti ok, mutta ongelma on kun lähdetään liikkeelle ekat kolme-viisi askelta ei kontaktai vaikka liikkeelle lähdettäessä onkin kontaktissa. Pian kanssa myös mietittiin ongelmaa kun luoksetulossa herkästi kiertaa suoraan sivulle. Pia neuvoi sellaisen vinkin, että lyhyellä matkaa eteen, suoraan sivulle (näitähän oon välttänyt, hinkannut vaan eteen istumista) samointein taas sivulta takaisin eteen istumaan. Tarkoituksena etten mä liiku vaan koira tempunomaisesti siirtää itseään edestakaisin edestä-sivulle-eteen. Nyt jouduin auttaan sivulta takaisin eteenistumista siirtymällä taaksepäin. Oon tehnyt tätä kotiharjoitteluna ja on alkanut sujua kaikenlisäksi se on Leevin mielestä hupia.

Nyt reenailut on vähän vähemmällä kun pitäisi saada muutettua tavarat uuteen taloon Nauru